Ratatouille

La risposta è Ratatouille. La Pixar riesce ancora a stupirmi.

Dopo gli Incredibili pensavo fosse impossibile.

Migliora la grafica e la storia.

E’ uno dei pochi film che mi ha permesso di pensare fosse valsa la pena pagare il biglietto.

Le risate cominciano già con STU, anche gli alieni sbagliano, il corto a cui la pixar ci ha abituato prima del film.

Il film, invece, è anche pieno di morale, azione e sentimento.

Trama semplicizzata, come piace a voi:

Remy è un topo che ha un senso del gusto e dell’olfatto molto “umani”. Questo gli permette di comprendere i segreti culinari e creare piatti succulenti.

Conosce un ragazzo che fa il lavapiatti in un famoso ristorante purtroppo caduto in rovina.

Col lui forma una società in cui il genio del topo porterà buoni frutti, sia nella cucina del ristorante che nella vita del ragazzo.

Non mancano nemici, in tutte le tonalità di grigio.

😀

(Battuta. Ridete.)

Vince la cucina francese, ovviamente! 😀

Anyone can cook!

Colette: Horst has done time.
Linguini: For what?
Colette: We don’t know. He changes the story every time you ask.
Horst: I defrauded a large corporation.
Horst: I robbed the second largest bank in France using only a ball-point pen.
Horst: I created a hole in the ozone layer over Avignon.
Horst: I killed a man… with this thumb.

Anton Ego: In many ways, the work of a critic is easy. We risk very little yet enjoy a position over those who offer up their work and their selves to our judgment. We thrive on negative criticism, which is fun to write and to read. But the bitter truth we critics must face is that, in the grand scheme of things, the average piece of junk is more meaningful than our criticism designating it so. But there are times when a critic truly risks something, and that is in the discovery and defense of the new. Last night, I experienced something new, an extraordinary meal from a singularly unexpected source. To say that both the meal and its maker have challenged my preconceptions is a gross understatement. They have rocked me to my core. In the past, I have made no secret of my disdain for Chef Gusteau’s famous motto: Anyone can cook. But I realize that only now do I truly understand what he meant. Not everyone can become a great artist, but a great artist can come from anywhere. It is difficult to imagine more humble origins than those of the genius now cooking at Gusteau’s, who is, in this critic’s opinion, nothing less than the finest chef in France. I will be returning to Gusteau’s soon, hungry for more.

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